• +982177298263
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 558

مبانی بازرگانی داخلی

روشهای اخذ قیمت

مناقصه نامحدود،عمومی یا آزاد:

در این روش خریدار مشخصات کالا یا پروژه موردنظر را در جراید و نشریه های داخلی و بین المللی درج و از تولیدکنندگان و فروشندگان کالای موردنظر دعوت به شرکت در مناقصه همراه با کلیه شرایط و پیشنهادات را می نماید.پس پایان مهلت مقرر کلیه پاکتهای پیشنهادی در حضور افراد ذی صلاح باز شده و پس از بررسی پیشنهادات نسبت به اعلام برنده مناقصه اقدام می شود.

مناقصه محدود:

در این روش خریدار مشخصات کالا یا پروژه موردنظر خود را به شرکتهایی که لیست آنها را از قبل تهیه کرده می فرستد و پس از دریافت پاکتهای واصله از طرف شرکتهای مذکور و در پایان مهلت مقرر،پیشنهادات در جلسه ای با حضور افراد ذی صلاح بررسی شده و نسبت به اعلام برنده مناقصه اقدام می شود.

مکاتبه و مذاکره مستقیم:

در این روش خریدار با در اختیار داشتنمشخصات تولید کننده و یا فروشنده کالای موردنظر اقدام به مکاتبه و یا مذاکره با وی کرده و پس از اخذ قیمت و بررسی شرایط تولیدکنندگان و فروشندگان مختلف نسبت به خرید کالا از فروشنده ای که از شرایط مطلوبتری برخوردار است اقدام می نماید.

 

انواع تخفیف

تخفیف نقدی   cash discount

این نوع تخفیف اغلب از طرف فروشندگان و یا تولیدکنندگان مطرح می گردد و با توجه به سیاستها و خطی مشی های موجود در هر یک از کارخانجات و یا شرکتها متفاوت است.هدف اصلی تخفیف نقدی دریافت وجه کالای فروخته شده در کمترین زمان توسط فروشنده می باشد.

تخفیف مقداری   quantity discount

تخفیفی است که متناسب با حجم خرید کالا در نظر گرفته می شود و رابطه ای با نسبت ارزش خرید ندارد.فروشنده با ارائه این نوع تخفیف سعی بر این دارد تا به اهدافی از قبیل کاهش هزینه های بازاریابی(به دلیل کاهش دفعات فروش)و هزینه های تولیدی(به دلیل افزایش تولید که منجر به استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتهای خالی کارخانه می شود) برسد.لازم به ذکر است که خریدار باید به سیاست و خط مشی انبار شرکت خود توجه داشته باشد زیرا خرید عمده باعث بالا رفتن هزینه نگهداری شده و همچنین زیان حاصل از ضایعات باعث بالا رفتن قیمت تمام شده کالا می شود.

تخفیف تجاری   trade discount

هرگاه میان یک تولیدکننده و خریدار که ممکن است توزیع کننده کالای مذکور باشد روابط تجاری خاصی وجود داشته باشد و تولید کننده بخواهد به منظور کمک به توزیع کننده ،تسهیلات فوق العاده ای منظور نماید تخفیف تجاری ارائه می نماید.از طرف دیگر از تخفیف تجاری زمانی استفاده می شود که تولیدکننده نتواند با همان هزینه های توزیع نسبت به توزیع کالا اقدام نماید،بنابراین جهت جلوگیری از هزینه های بیشتر و با دادن تخفیف تجاری از قدرت توزیع فروشندگان خود در مناطق مختلف استفاده می کند.

  • Tehran , Iran
  • 02177298263
  • 09124349676
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پروژه ها

مشاوره بازرگانی بین الملل

  Mail is not sent.   Your email has been sent.
Top